Even kletsen

IMG_4339

(geschreven door Merel)

Ik zou eigenlijk dinsdag dit artikel online moeten zetten, maar ik had in drie dagen 7 toetsen (het was niet eens toetsweek), dus het leren ging echt voor. Nu is het lekker weekend en zal ik jullie even bijpraten over de afgelopen weken en wat er op de planning staat!

merel skien

Laat ik beginnen met de wintersportvakantie, hier komt denk ik nog een aparte post over, maar ik zal het kort vertellen. We gingen zondag 22 februari op weg naar Oostenrijk. We zouden daar met een groep van 20 personen gaan skiën en snowboarden. We hebben 10 uur over de autorit gedaan en kwamen tegen de avond aan, daar zijn we toen uit eten gegaan. De dag erna zijn we gaan skiën/snowboarden, ik en m’n zusje skiën beide. Alleen m’n oom brak z’n duim de eerste dag, dus dat was flink balen. De andere dagen waren heel leuk en super gezellig.

IMG_4507

Ik had vorige week donderdag vrij, want we hadden studiedag. Ik had woensdagavond nog training, maar daarna kwam Nina logeren. We hadden al een tijdje niet afgesproken, dus dat werd wel weer eens tijd. We hebben nog geskyped met een vriendin en daarna een film gekeken. Donderdag zijn we naar Den Haag gegaan om te shoppen. We gingen als eerst naar de Primark en zijn daarna nog in een paar winkels geweest, maar eigenlijk hebben we het meest bij de Primark gehaald. We namen om 3 uur de tram terug naar huis en moesten nog even lopen, maar alle twee m’n Primark tassen scheurde, dus dat was minder leuk. Het was een hele leuke dag!

IMG_1448

Ik heb gisteren twee wedstrijden gespeeld en beide gewonnen (5-1 en 3-0). Ik speelde om 12:00 en om 17:15, die laatste tijd is een beetje een rot tijd, want ik was pas om 8 uur weer thuis, omdat we uit speelden en we een uur moesten rijden. Ik had in de eerste wedstrijd 2 keer gescoord en in de eerste wedstrijd 1 keer gescoord en 1 voorgegeven, dus ik was trots op mezelf. We staat nu dik bovenaan, dus ik hoop dat we kampioen gaan worden.

Donderdag moet ik naar de ortho en dan gaan ze eindelijk vertellen hoeveel controlebeurten ik nog moet voordat m’n beugel eruit mag, ik hoop dat ik er nog maar 2 hoef, want ik heb m’n bovenbeugel 20 maart alweer 3 jaar, m’n onderbeugel heb ik nu bijna 2 jaar denk ik. Ze gaan donderdag foto’s maken en dan kijken ze naar de stand van m’n wortels, dus ik hoop heel erg dat die goed staan. Na de ortho heb ik een klassenuitje waar we gaan bowlen en uit eten gaan bij de McDonalds, altijd leuk.

barca

In week 15 komt mijn uitwisseling Spaans naar Nederland toe, we gaan dan allemaal leuke dingen bezoeken en doen. Het wordt denk ik heel erg leuk, want ik heb via whatsapp ook al veel contact met haar. Het is een super lief meisje en ik hoop dat we het heel gezellig gaan hebben. De communicatie wordt wel grappig, want zij spreekt niet super goed Engels en ik kan nog niet zo goed Spaans, maar met handen en voeten komen we er wel uit! Ik ga zelf in week 20 naar Barcelona toe, dan ga ik daar dingen bezoeken en slaap ik bij mijn gastgezin, super spanning, maar heel leuk!

Zo, jullie weten weer wat er nu in m’n leven gebeurd. Onze blog bestaat inmiddels trouwens een jaar! We vinden het nog steeds heel leuk om te bloggen, ook al is het moeilijk om elke week iets af te hebben, maar we blijven het proberen! Tot volgende week.

2 thoughts on “Even kletsen

Geef een reactie

