Top 10 beste liedjes van dit moment

(geschreven door Jasmijn)

Iedereen houdt

van muziek maar niet iedereen heeft dezelfde smaak. Ik ben erg van de moderne muziek en kan dus ook helemaal los gaan op een bepaald nummer. Daarom ga ik het vandaag hebben over de top 10 liedjes van dit moment, wat ik ervan vind en hoe erg het blijft hangen in mijn geheugen.

Op nummer 10 staat:

Love me like you do – Ellie Goulding

Ik kende dit nummer helemaal niet dus ik heb net op YouTube even geluisterd hoe dit lied gaat en ik vind het een leuk nummer dat wel echt bij me pas omdat het refrein er echt uitspringt en dat is iets wat ik zelf heel belangrijk vind. Naar mijn mening vind ik dit een lied dat goed blijft hangen en die ik misschien nog vaker ga luisteren.

Nummer 9:

Nothing Really Matters – Mr Probz

In tegendeel van het vorige nummer kende ik dit lied al, ik heb het namelijk ook meer dan 1 keer gehoord en gezongen. Zoals waarschijnlijk veel van jullie weten heeft dit lied heel lang in de top 3 gestaan maar is omdat het al een wat ouder lied is gezakt naar nu dus nummer 9.

Dit lied is een van mijn favoriete liedjes omdat het goed te zingen is en er zitten niet hele moeilijke uithalen of hoogtes in.

Nummer 8:

Firestone – Kygo ft. Conrad
Dit nummer staat nu nog op nummer 8 maar ik vind dat hier verandering in moet worden gebracht omdat dit een erg leuk nummer is voor bijvoorbeeld grote feesten en dan heel hard mee zingen (nouja, blèren kun je het eerder noemen)
Dus ik vind deze plaats niet goed voor dit nummer.
Nummer 7:
Runaway – Galantis
Ik vind dit een van de leukere liedjes uit deze lijst en ga als ik dit lied in de auto hoor helemaal los. Er zit een hele leuke beat in en de repeat van ‘You and I’ klinkt goed samen met de rest van het nummer.
En dit is een van de nummer die waarschijnlijk nog een tijdje in mijn hoofd blijft zitten.
Nummer 6:
Thinking out loud – Ed Sheeran
Ik kende dit lied al omdat ik het Merel al vaker dan 1 keer heb horen zingen. Ik vond dit vroeger nooit een leuk lied maar daar is verandering in gebracht omdat je lekker mee kan zingen met dit lied. Het maakt eigenlijk niet uit wat je zingt maar het klinkt altijd wel goed op de maat van dit lied.
Nummer 5:
Hold me – Anouk ft. Douwe Bob
Ik ben niet heel erg fan van dit lied omdat ik aan het begin een beetje het gevoel heb alsof ik naar een kerstliedje zit te luisteren. Dat komt door de achtergrond muziek, ook vind ik het gezang een beetje monotoon en dus verlies ik mijn aandacht snel bij dit lied.
Nummer 4:
Uptown Funk – Mark Ronson ft. Bruno Mars
Ik kende dit lied al en ik vind dit een erg leuk lied maar ik vind het begin een beetje matig. Het is wel een typisch lied want je moet er van houden. Sommige kunnen dit echt verafschuwen en sommige vinden het geweldig. Ik vind de beat erg leuk en toen ik de titel alleen al las ging het liedje spelen in mijn hoofd dus het blijft goed hangen.
Nummer 3:
Take me to church – Hozier
Dit is een heel bekend nummer en grotendeels zullen jullie dit wel kennen, het is een typisch nummer waar je net zoals nummer 4 van moet houden.
Ik was geen fan hiervan maar ik zing nu samen met Merel luidkeels mee, ik ken het refrein helemaal maar de coupletten zijn moeilijk omdat ik nog niet zo’n goede uitspraak heb.
Nummer 2:
Hoewel dit nummer op 2 staat heb ik er nog nooit iets over gehoord maar ik kan het ook niet luisteren want op YouTube staan zover ik het zie geen videoclips. Alleen covers maar die zijn niet goed omdat ik veel liever het originele hoor. Ik kan hier dus geen mening over hebben.
Nummer 1:
Cheerleader – Omi
Ik heb dit lied af en toe gehoord en vond het meteen een heel leuk lied omdat het een goede bass heeft en zo blijf je luisteren.
Ik vind dat dit een juiste plaats is voor dit nummer.
Dan was dit het artikel als jullie dit vaker willen moeten jullie het even achterlaten in de reacties en misschien komen er dan vaker top 10 lijstjes.

1 thoughts on “Top 10 beste liedjes van dit moment

Plaats een reactie