Been there, done that! – TAG

Been there, done that! -Tag

(geschreven door Merel)

Hé hé, eindelijk eens even tijd om een blogpost te schrijven voor jullie! Ik zag bij Dinieke deze TAG voorbij komen en omdat de vakantie nog niet zolang over is leek het mij heel leuk om deze TAG te doen. In deze TAG krijg ik 14 vragen die ik ga beantwoorden, ze gaan over vakanties. Wat was mijn leukste vakantie? En waar wil ik nog een keer heen? Lees dan verder.

Welke landen van de wereld heb je al bezocht?

Amerika, Canada (alleen de Niagara-watervallen dan), Mexico, Oostenrijk, België, Kroatië, Frankrijk, Duitsland, Italië, Portugal, Spanje, Sicilië, Turkije, Canarische Eilanden, Mallorca. Ik denk dat dat ze wel ongeveer waren.

Welke bestemming staat bovenaan jouw lijstje? Met andere woorden: waar wil je echt nog een keer heen? 

Ooit wil ik nog heel graag naar Australië. M’n ouders vinden het toch een beetje ver vliegen, maar ik vind het nog steeds heel gaaf! Het is een land waar toch bijna niemand heen gaat en juist  daarom wil ik erheen.

Ik was 8/9 jaar toen ik naar Californië ging, maar ik zou er heel graag nog een keer naar toe willen. Ik wist toen nog niet super veel van de steden waar we heen gingen, maar momenteel ben ik me daar veel meer van bewust. Dus over een aantal jaar wil ik daar nog wel een keer heen.

DSC06787

Wat is jouw ideale vakantie? 

Mijn ideale vakantie is denk ik 2 weken rondreizen, maar dan overnachten in redelijk luxe hotels en dan nog één week helemaal niets doen aan het strand. Onze vakanties zien er meestal ook zo uit, maar het is wel goed. Ik vind drie weken aan het strand ook wel een beetje veel, want je doet echt niets dan. Je ziet helemaal niets van het land en dat is ook jammer, want zo vaak kom je ook weer niet in het buitenland. Drie weken rondreizen vind ik ook veel te veel, want dan kom je gewoon moe terug van vakantie in plaats van relaxed.

Welke plek vond je zo bijzonder dat je er nog een keer heen zou willen?

Ik ga dan toch voor Las Vegas. Het was gewoon een hele gave grote stad. Ik was toen niet zo oud dus kreeg niet alles helemaal mee, maar ik zou het graag nog een keer mee willen maken. De vakantie met denk ik wel de meeste herinneringen is die van vorige meivakantie, samen met Nina. Dat was zo enorm gezellig!

De mooiste vakantiefoto

Pff, dat is toch niet te kiezen.. Ik heb er een paar, omdat ik geen idee heb welke nou echt de leukste is.

DSC03560

Dit was in de Everglades, Jasmijn had bedacht dat we serieus moesten kijken, haha.

 SICILIE-45

 Dit was op Sicilië, bij de Etna in de beurt. We waren een vulkaan aan het beklimmen en rond ons waren allemaal wolken, heel gaaf. 

P1000246

Dit was afgelopen meivakantie. Er zit een verhaal bij deze foto, want we wilden een foto maken dat we alle drie tegelijk uit het water sprongen. We gingen dan onder water, ik telde met m’n vingers tot drie en dan sprongen we eruit. Dat mislukte, dus vonden we het een beter idee om in één keer uit het water te springen. Jasmijn snapte het blijkbaar niet helemaal, want die ging onder water op het moment dat Nina en ik juist uit het water sprongen. Die foto hebben we helaas niet meer, maar deze foto was er net voor genomen.

Ben je voor je werk wel eens naar een leuke bestemming geweest?

Ik werk niet, dus nee. Het lijkt me wel leuk om later een keer met m’n werk naar het buitenland te gaan.

Met wie ga je meestal op reis?

Ik ga eigenlijk altijd met m’n gezin op reis, dus m’n vader, m’n moeder en Jasmijn. Tijdens wintersportvakanties ga ik meestal met m’n eigen gezin en m’n tante, oom en nichtjes. Twee keer mocht Nina mee op vakantie, dat was echt geweldig.

???????????????????????????????

Met wie zou je wel eens op vakantie willen gaan?

Met Romée en Nina. Met Nina ben ik dus al twee keer geweest, maar dat was met m’n eigen gezin erbij. Ik bedoel meer dat als we iets ouder zijn dat we met z’n drieën een keer naar het buitenland kunnen gaan, daar verheug ik me nu al op!

Wie of wat zou je meenemen naar een onbewoond eiland?

Ten eerste een boot, wel zo handig om weer weg te komen. Ook zijn eten en drinken geen slechte opties. Als op dat eiland bereik is, dan neem ik ook m’n mobiel mee. Verder gewoon een grote groep vriendinnen, m’n zusje en ouders.

Ben je wel eens in Nederland op vakantie geweest? Zo ja, waar?

Nou, in de zomervakantie sowieso niet. We gaan wel eens weekenden ergens in Nederland op vakantie, maar dat is meestal Centre Parcs. We zijn denk ik nooit echt in Nederland op vakantie geweest.

DSC01240

Ski-vakantie of zonvakantie?

Dat is echt een hele makkelijke vraag voor mij. Sowieso zon namelijk, ik hou niet zo van skiën en de zon is meer mijn ding. Als ik eenmaal in Oostenrijk ben om te skiën vind ik het wel leuk, maar ik loop liever in m’n bikini over het strand.

DSC00373

Wat is je leukste vakantie herinnering?

Lastig.. Ik weet niet echt één specifiek leuk vakantie moment, maar ik weet wel een hele grappige. We waren met ons gezin en die van m’n tante, oom en nichtjes op wintersportvakantie. Op een avond gingen we uit eten in een pizzeria en ik had een pizza besteld met rucola en nog wat dingen. Toen ik de pizza aan het eten was (ik was al op een kwart of zo), zag ik opeens een slak uit de rucola omhoog lopen. We gaven de pizza terug aan de ober, maar die snapte niet wat het probleem was, dus toen gingen we het uitbeelden en dat leverde leuke foto’s op (zie boven)!

Waar ga je dit jaar heen op vakantie? 

In de herfst- en kerstvakantie gaan we nooit op vakantie. In de voorjaarsvakantie gaan we naar Oostenrijk en de mei- en zomervakantie weten we nog niet. Ik volg dit jaar Spaans op school en daar wordt een uitwisseling mee geregeld. Nu mogen er van de 47 maar 30 mee, dus het wordt spannend of ik wel of niet mee mag, maar het lijkt me heel gaaf. Zij komen eerst een week naar ons en daarna gaan we een week naar Barcelona in een gastgezin, heel cool. Alleen dat is dus nog niet helemaal zeker.

Waar zou je nooit heen gaan op vakantie?

Rusland, Iran, Irak, eigenlijk gewoon het Midden-Oosten, dat spreek me gewoon niet aan.

Zo, deze TAG was langer dan verwacht, maar ik vond hem heel leuk! Als je hem nou ook leuk vind, neem hem dan gerust over!

2 thoughts on “Been there, done that! – TAG

Geef een reactie

