Tienertoeren dag 2 – Hoogeveen

IMG_0119

(geschreven door Merel)

Alweer deel 2 van het onderdeel ‘tienertoeren’. Deze keer zijn we naar Hoogeveen geweest, daar werkt m’n vader en we vonden het een leuk idee om hem te verassen. Daar zal ik zo nog wat meer over vertellen. Maar Hoogeveen is toch wel 2,5 uur met de trein, dus we waren weer vroeg op stap. Niet zo vroeg als Maastricht, maar om 8:50. Ik zal net als het vorige deel een verslagje geven over de dag, let’s go!

IMG_0117

In de trein, hoe noordelijker we kwamen, hoe meer weilanden we tegenkwamen. In de trein hebben we ons zeker vermaakt. Bij Schiphol stapte twee kinderen en ik denk opa en oma in. Die jongen voelde zich heel cool en was heel trots dat hij naar Mainstreet luisterde. Om de oudere dame hebben we ook veel lol gehad. Toen we namelijk door een weiland met wat omgevallen boompjes reden was ze helemaal blij dat ze een paard zag. Na een tijdje was ze volledig overtuigd dat ze ook herten zag, maar dat waren gewoon de omgevallen bomen.

IMG_0120

Ik zal even het plannetje uitleggen. Toen we hadden besloten dat we gingen tienertoeren, had ik al gelijk het idee om dan langs m’n vader te gaan. Hij sliep die dagen in Hoogeveen (maandag op dinsdag) en als wij dan dinsdag zouden komen was het totaal onverwacht. Ik had contact opgenomen met de secretaresses, de ene was op vakantie, maar van de andere kreeg ik al gelijk reactie. Ze vond het idee van langskomen heel leuk. Ze vroeg of ze misschien een restaurantje moest regelen. Dat vonden wij een goed idee, ik ben er zelf wel één keer eerder geweest (1,5 jaar geleden ongeveer) en ik weet echt niet waar alle leuke restaurantjes zitten, maar zij natuurlijk wel! Ze had gereserveerd bij ‘The Kitchen’. We hadden afgesproken dat we zouden bellen als we op het station stonden, want van het station naar z’n kantoor lopen is toch al 20 minuten. We werden opgehaald en naar z’n kantoor gebracht door Iris, een hele aardige mevrouw. We zijn via de achterkant van het kantoor naar binnen gegaan en naar z’n kamer gelopen. Hij was super verbaasd en wist niet wat hij moest zeggen. Wij moesten eigenlijk alleen maar lachen, haha. Hij wist er echt niets van en ons plan was gelukt.

IMG_0121

Zoals ik al zei hadden ze geregeld dat we bij ‘The Kitchen’ konden eten. Het was zó lekker, ik zou er zo weer willen eten. Ik had een broodje met brie en rucola en paprikajam. Nina had een broodje met tonijnsalade, m’n pa had geitenkaassalade. Wij waren blij dat alles goed was gegaan, na het eten is m’n vader terug gegaan naar z’n werk, want hij had een afspraak. Nina en ik zijn gaan rondlopen in het winkeldeel.

IMG_0122

We waren niet echt van plan om iets te kopen in Hoogeveen, want vrijdag zouden we naar Amsterdam gaan en daar wilden we beide wel bij wat winkels naar binnen. Hoogeveen heeft nog vest wel een heel groot winkelcentrum, maar niet met super speciale winkels. Al deze winkels hadden we ook al in Maastricht gehad, maar we hadden er al op gerekend. We zijn een slush puppy gaan halen, die trouwens veel te zoet was en liepen daarna door naar de Action. Daar waren we ’s ochtends ook al geweest, maar we wilden nog een keertje, namelijk hierom:

IMG_0125

Ja, hij is hartstikke nep, maar dat maakt ons niets uit. Het is een nep pennyboard. Ik wil er zelf al een tijdje één, maar ze zijn gewoon heel duur en ik wist niet hoe ik het zou vinden. Ik kan inmiddels zeggen dat ik het super leuk vind! Als we deze ’s ochtends al hadden meegenomen dan liepen we de hele dag met zo’n zwaar ding rond, beetje onhandig. Hij kostte trouwens €13,-.

IMG_0136

Op naar de bioscoop. De film ‘The fault in our stars’ is inmiddels al even uit, maar we waren er nog niet heen geweest. In de bioscoop in Hoogeveen hebben ze zalen van denk ik 80 stoelen, niet meer. Echt heel lief, we zaten maar met 4 mensen in de zaal. De film draaide om 15:45, daarna zouden we naar m’n vaders kantoor teruglopen en met hem meerijden naar huis, dat scheelt weer tijd. Want als we gaan treinen ben je een stuk langer onderweg, door alle overstappen. De film was echt prachtig, ik zal er binnenkort nog wat over schrijven, maar dat doe ik nadat ik het boek heb gelezen. Die heb ik trouwens gelijk besteld, in het Engels. Ik ben niet super goed in Engels, maar omdat ik nu de film ook heb gezien kan ik het beter begrijpen. Ik kan het ook nog volgend jaar gebruiken, als ik bijvoorbeeld een boekbespreking moet houden bij Engels.

IMG_0134

We wisten alleen niet dat de film zo lang zou duren.. En dat er een pauze in zat van (voor ons gevoel) bijna een half uur. Die pauze was wel jammer want daardoor was je wel uit het verhaal, ook al zat ik er snel genoeg weer in. M’n vader stond inmiddels bij het winkelcentrum voor de deur, hij dacht dat de film al lang af was. Het was bijna half 7 toen we terug naar huis reden.

IMG_0128

Ik had m’n literfles van spa weer bij me, maar de stikkers raakte een beetje los. Ja, dan moeten ze maar op je hoofd. Nina wilde heel graag op de foto zo te zien. Onderweg zijn we nog langs de McDrive gereden voor een McFlurry, ik had karamel cookie en hij was héérlijk! M’n vader werd lichtelijk agressief in de McDrive omdat het niet op schoot. Wij hebben een kwartier zwaar de slappe lach gehad. Toen we net weer op weg waren moest ik heel nodig naar het toilet. Zo nodig, dat ik bijna niet meer kon lopen of lachen. En altijd op dat soort momenten kun je niet stoppen met lachen. Dus bij het eerstvolgende benzinestation gestopt, aangezien we nog meer dan een uur moesten.

IMG_0130

En dat was de dag alweer. Het was heel gezellig en we hebben heerlijk gegeten in de middag. Er komt nog één verslag aan voor jullie, die van Amsterdam. Ik hoop dat jullie ook dit verslag leuk vonden om te lezen.

5 thoughts on “Tienertoeren dag 2 – Hoogeveen

    • Nee sorry, het is inmiddels al best een tijdje geleden en ik weet niet meer precies wat ik heb gekocht en delen zitten misschien in de was. Na m’n vakantie hoop ik een shoplog online te kunnen zetten met spullen die ik po vakantie heb gekocht!

Geef een reactie

