Ons gezang

(geschreven door Merel)

Dit is hem dan, Demons van de Imagine Dragons. Ik hoop dat jullie de video leuk vinden! Dit is niet heel professioneel bedoeld of iets in die richtig, maar gewoon voor de lol. In dit bericht vertel ik het verhaal achter het optreden.

Promotio2

Woensdag hadden we de rapportuitreiking. Onze school pakt dat best groot aan en er zijn daarom ook optredens. Je kon je hier heel ver van tevoren al voor opgeven, maar dit hadden wij niet gedaan. We hadden toch geen liedje en samen zingen eindigt eigenlijk altijd met ruzie. Ik vind het leuk om wat om m’n keyboard te pingelen en had het liedje Demons van de Imagine Dragons geleerd aan mezelf. Dit doe ik allemaal via YouTube. Het lukt me wel om noten te lezen, maar dat duurt me te lang, haha.

promotio6

Ik begon het liedje steeds leuker te vinden en het lukte me om hem mee te zingen. Ik vroeg aan Jasmijn of ze mee wilde zingen en tot m’n verrassing zei ze ja. We probeerden het een beetje, ging niet super, maar het ging zonder ruzie en het was nog leuk ook. We oefenden meer en meer en toen bedacht ik dat we ook konden optreden tijdens de rapportuitreiking. Je moest je al lang ingeschreven hebben, maar we stuurde last-minute nog een mailtje. We mochten langskomen en laten horen wat we in huis hadden. Het ging goed en we hoorden dat we mee mochten doen.

Promotio

Woensdag begon de dag met het repeteren. Even kijken hoe we gaan staan en met de microfoons. Ook was er een galm aanwezig, dus daar moest je even op voorbereid zijn. Dit was om kwart over 1. Om 3 uur hadden we de eerste rapportuitreiking, van brugklas deel 1 (5 klassen). Dit was nog best spannend, toch best wat mensen en de eerste keer voor het echt. Het ging goed en kregen aardig wat complimenten. Om 5 uur hadden we de rapportuitreiking van brugklas deel 2 (6 klassen). Deze ging heel goed! Om 9 uur hadden we dan eindelijk ons laatste optreden, die voor de klassen van atheneum 2 en 3 (6 klassen). Inmiddels waren we er een beetje klaar mee, steeds een beetje zenuwen en wachten, we hadden trek, niet zoveel zin meer en ja ga zo maar door. Het liedje waren we trouwens echt helemaal zat, die hebben we namelijk ongeveer 100 keer geoefend denk ik. Maar ook dit laatste optreden ging redelijk goed, deze kun je ook zien in de video.

promotio5

Na een lange dag voor optredens moesten we nog even ons rapport ophalen en mochten we lekker naar huis. Nu ik dit schrijf is het bijna half 1 ’s nachts, maar ik ben klaarwakker. Het was een super leuke dag met veel optredens. Ik ben heel blij dat we ons op het allerlaatst nog hebben ingeschreven, een dag om niet te vergeten!

promotio4

Geef een reactie

