Loom bands

IMG_6294(geschreven door Jasmijn)

Het nieuwe artikel gaat over de loom set die ik twee weken geleden heb gekregen. Ik heb mijn loom van het merk Rainbow Loom. Ik ga vertellen wat het inhoud en wat je ermee kunt doen, veel leesplezier!

Ik kende het hele merk nog niet, totdat mijn nichtje haar loom set mee had naar Opa en Oma en daar mocht ik mee oefenen. Ik vond het meteen al zo leuk dat ik het de volgende dag gelijk besteld had.

Een weekje later had ik de set binnen, ik kon nog helemaal niks dus ik begon maar rond te zoeken op internet en dan voornamelijk op YouTube.

Ik maakte het simpelste van het simpelste maar het was een begin. Ik vond de armbandjes nogal saai dus ik ging een kijken naar een figuurtje en een hartje leek me wel leuk dus ik probeerde het maar. Het ging bijna helemaal goed totdat één bandje klapte middenin het hartje en toen viel hij helemaal uit elkaar.

IMG_6327

Dit zijn de bandjes die ik nu nog heb, ik heb er wel meer gemaakt maar die heb ik of weggegeven of ze zijn geklapt.

IMG_6335

Als je een bandje wilt maken moet hij natuurlijk wel dicht kunnen, daar zijn C (links) en S (rechts) clips voor nodig. Het maakt eigenlijk niet uit welke je gebruikt omdat ze allebei goed zijn maar als je veel elastiekjes hebt kun je beter S clips gebruiken omdat je daar meer ruimte hebt en je dus niet alles in een ruimte moet krijgen.

IMG_6330

Zoals ik al zei vind ik figuurtjes veel leuker dan armbanden dus hier een paar figuurtjes: links een ijsje die ik vanmorgen heb gemaakt, rechts een dolfijn die best moeilijk was en waar ik een paar dagen over gedaan heb. Ik had nog een jurkje gemaakt alleen die is helaas geklapt.

IMG_6306

Met dit rare ding kan je armbandjes maken maar geen figuurtjes, ik werk hier zelf niet mee omdat ik het loombord makkelijker en overzichtelijker vind.

IMG_6296

Dit is het loombord, zoals je ziet zijn het allemaal pinnetjes waar je je elastiekjes over heen kan doen en er zit aan één kant een opening en dan kan je de elastiekjes makkelijk haken.

IMG_6300

Dit zijn haaknaalden, die gebruik je om de elastiekjes te haken omdat ze smal zijn en zo goed bij de elastiekjes kunnen. Ik had een andere haaknaald alleen die is helaas gebroken.

IMG_6311

Ik ben vanmorgen naar een winkel geweest waar ze goedkope bandjes verkopen die wel een goede kwaliteit hebben. Ik heb er 2000 gekocht voor 11 euro.

IMG_6314

Dit zijn de bandjes van bovenaf, je ziet dat wit het meest is omdat die in elk pakje zitten.

IMG_6318

En is dit niet schattig? Haha, Merel had het plan om ze zo neer te leggen. Dat was het alweer, ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen en ik hoop dat ik jullie een beetje heb overtuigd!

One thought on “Loom bands

Geef een reactie

