Aqualand – Gran Canaria

(geschreven door Jasmijn)


Vandaag hebben we eindelijk weer een artikel, het heeft even geduurd maar ik had het zo druk op school en kwam er iedere avond weer achter dat ik het artikel nog moest schrijven maar de volgende dag vergat ik het weer.

Op het plaatje zie je dus Aqualand, het is een glijbanen park  en er zijn veel glijbanen waar je met een band vanaf moet. Het zijn niet alleen eenpersoons banden maar ook voor 2 of 3 personen en dat kwam goed uit omdat we met z’n drieën waren.

P1000205

Dit was een gewoon zwembad waar om het uur een bel ging omdat er dan golven kwamen. We hebben hier niet meer in gezwommen, want zo’n bad hadden we bij het zwembad ook wel, alleen dan zonder golven. Wij gingen voor de glijbanen!

P1000184

De eerste glijbaan die wij namen staat helaas niet op de foto, we dachten dat die niet zo eng was maar dat hadden we dus mis. We gingen super hard van de glijbaan af en kwamen heel hard neer. Het was een soort ‘matjesglijbaan’ die je in atractieparken wel eens hebt. Ik kwam vol op mijn buik terecht en Merel kwam op haar rug. De volgende glijbaan wilde ik heel graag vanaf maar hij leek mij wel héél eng omdat hij stijl omhoog en omlaag ging.

P1000199

Ik ging samen met Nina omdat Merel niet wilde. Je kunt wel zien hoe stijl de glijbaan is!

P1000198Deze glijbaan heet ‘De boomerang’

P1000194Dit is een hele charmante foto van mij en Nina, we kwamen hier net van de glijbanen die je op de achtergrond ziet. De glijbanen waren heel leuk omdat je er met een soort ‘matje’ vanaf moest.

P1000178Links op de achtergrond zie je nog de glijbaan die ik als eerste bedoelde.

P1000189Dit is een foto van een glijbaan waar je zoals je ziet met z’n tweeën vanaf moest. Hij ging heel snel en dat vonden we alle drie leuk dus we zijn ook vaak van de glijbaan af geweest.

P1000185Natuurlijk moest er ook geluncht worden!

P1000201

En dit is alweer de laatste foto, de glijbaan op de achtergrond is de nieuwste glijbaan van het park. Allereerst moest je acht trappen omhoog klimmen met een band en dan ging je eerst rustig een paar bochten door totdat je een enorm steile afdaling maakt en dan achteruit terug komt.

En dat was hoe aqualand eruit zag, dus als je ooit in Gran Canaria bent ga dan naar aqualand! Het is er super leuk.

One thought on “Aqualand – Gran Canaria

Geef een reactie

