Gran Canaria fotodagboek + update

(geschreven door Merel)

Van 27 april tot 7 mei was ik samen met mijn beste vriendin Nina, Jasmijn en mijn ouders op vakantie. We gingen naar een hotel waar we al twee keer eerder waren geweest, Lopesan Costa Meloneras in Gran Canaria (Canarische Eilanden). We hadden er super veel zin in en hebben 110 dagen afgeteld. Ik mocht aan Nina vertellen dat ze mee mocht en dat was echt super leuk! Op vakantie hebben we veel foto’s gemaakt en daarom wil ik vandaag een soort fotodagboek aan jullie laten zien. Dit is maar een klein deel van de foto’s, maar anders werden het er een stuk of 260.

Dit was bij een Cafeetje op het vliegveld van Düsseldorf. Nina is het meisje rechts op de foto.

We vertrokken op zondag 27 april. Om 08:00 zouden we bij Nina haar huis staan. Vanaf haar huis reden we naar Düsseldorf, vanaf daar vertrokken we. We vlogen om 12:40 met Condor. De vlucht was 4 uur en een kwartier. In Gran Canaria hebben we onze klokken even verzet, het is daar namelijk een uurtje vroeger.

Dit is in de taxi vanaf het vliegveld naar het hotel. Het was ongeveer een half uurtje rijden. Omdat we met z’n vijven waren hadden we een lekker grote taxi.

Dit was op een van de eerste dagen bij het zwembad. We hadden last-minute nog snel duikbrilletjes gekocht, die er een beetje aliën-achtig uitzagen, haha. Het hotel heeft vier zwembad. Eén 100-meter bad, een rond bad, een stiltezwembad en nog een gewoon bad. In het stiltezwembad zijn we niet geweest.

Ik wist van de andere keren nog dat ze daar hele lekkere mega grote crêpes hebben. Die hebben we bijna elke dag op. Ik deed er meestal kaneelsuiker op, heerlijk!

We deden elke dag mee met de bingo, klinkt misschien een beetje bejaard. Maar het was echt voor kinderen bedoeld, zo riepen ze bijvoorbeeld om de paar nummers heel hard: COOKIE NUMBER! Als je dat nummer dan had dan kreeg je koekjes. De eerste keer dat we meededen won Jasmijn alles al. De lijn en de hele kaart.

Woensdag gingen we naar ‘Aqualand’, dat is een glijbanenpark in Gran Canaria, ik ga bij deze foto’s niets zeggen, omdat Jasmijn hier graag nog een ander artikel over wilt schrijven.

P1000205 P1000201 P1000198

Dit is voor de ingang van het hotel. Er is daar een grote fontein en dat leek ons een leuke plek voor een foto. Trouwens, vinden jullie het ook lijken alsof ik in m’n broek heb geplast? Haha.

Dit was op het strand. Mensen proberen je daar altijd wel wat te verkopen. Wij kopen daar niets, maar toen Mickey en Minnie Mouse langliepen moesten we even met ze op de foto, voor geld ja..

Misschien is dit wel de mooiste foto van de vakantie geworden. We wilde een foto dat iedereen tegelijk z’n haar naar achteren gooide. Dit lukte steeds niet, maar dit is een mooie foto van de voorbereiding geworden.

Aan het lunchen met heerlijke tonijnbroodjes.

Op één van de avonden was er een fotograaf bij het restaurant. Dus we gingen met z’n drieën op de foto, owja, dit is een foto van een foto. Het origineel is bij Nina thuis.

Bij het hotel zitten twee hoge torens, je kan daar komen door naar de achtste verdieping te gaan en dan nog een paar trappen te lopen. Vanaf daar heb je prachtig uitzicht en kun je ook nog eens leuke foto’s maken.

En nog een fotootje bij het zwembad! Dit is trouwens het 100-meter bad.

Dat waren de foto’s alweer. Ze staan niet echt van dag tot dag, maar een beetje door elkaar. We vlogen woensdag 7 mei om 10:40 weer terug. Het was een super leuke vakantie die ik niet snel zal vergeten!

Dan moet ik nog even wat aan jullie vertellen. Misschien wachten jullie op het andere deel van de shoplog. Dan moet ik jullie helaas teleurstellen. Het is inmiddels al meer dan een maand geleden dat we de spullen hebben gekocht en de helft zit dan weer in de was en de andere helft niet. We weten zelf niet eens meer wat nou de nieuwe spullen waren en het lijkt ons dan ook een beetje onnodig om nu nog een shoplogdeel te gaan maken. Eerst zouden we het wel doen, maar doordat ik ziek werd en er een vakantie tussen zat, hebben we geen tijd gehad.