All About Candies palette – Essence

(Geschreven door Jasmijn)

IMG_6055

Vandaag heb ik het over het nieuwe oogschaduw palette van Essence, ik ga vertellen wat ik er van vind en wat de kwaliteit er van is. Net zoals het All About Paradise palette van een paar artikelen geleden is dit palette van de nieuwe lijn van Essence. Natuurlijk heb ik ook nog een ooglook gemaakt, laten we beginnen.

Wat me meteen opvalt is dat de pastel kleuren perfect passen bij deze zomer, ze zijn vrolijk maar fris tegelijk. Normaal draag ik snel felle kleuren maar met dit palette kan ik wat softer doen met kleur.

IMG_6020

Zo ziet het palette er vanaf de buitenkant uit.

IMG_6024

Dit zijn de kleuren, het viel mij meteen op dat er veel glans in de oogschaduw zit. Ik had verwacht dat het allemaal bijna wit zou zijn, maar dat viel mee. De kleuren zijn boven v.l.n.r: geel, roze, paars. Onder v.l.n.r: zalmkleur, blauw, groen.

IMG_6060

IMG_6058

Dit zijn twee foto’s waarop ik de kleuren swatch op mijn arm. De bovenste foto is met flits genomen en daar kun je heel goed zien hoe fel de kleuren zijn, er zijn twee laagjes aangebracht, maar ik vind het handig dat je de kleur makkelijk kun opbouwen, je stopt gewoon wanneer je de kleur die je wilt hebt. De onderste foto is zonder flits genomen en daar is heel goed te zien hoe veel glans dit palette heeft zonder dat er veel licht aan staat.

IMG_6099

Dit is hoe de achterkant van het palet eruit ziet. Er zit evenveel in als bij het andere palette, namelijk ongeveer 1,5 gram per kleur. Ook is te zien dat dit het tweede palette van de make-up lijn is. In totaal zijn er vier paletten.

Ten slotte heb ik er nog een ooglook mee gemaakt, ik heb hem op Merel haar ogen uitgevoerd. Ik heb hem met de koude kleuren die in het palette zitten gemaakt, dat zijn groen, geel en blauw.

IMG_6089 IMG_6072

Bij de look heb ik de groene kleur op het bewegende ooglid gedaan, geel in het hoeken als highlighter en blauw in de crease.

Om het nog helemaal af te maken kan er blauwe eyeliner bij en mascara. De eyeliner is te koop bij de Hema en kost €2,50, het palette zelf heb ik gekocht op vakantie, maar is ook te koop bij Kruidvat voor €3,59,-

Ik hoop dat jullie dit artikel leuk vonden en laat in de reacties achter of je dit palette ook zou kopen.

4 thoughts on “All About Candies palette – Essence

  1. Wat een leuke blog, ik stond er gisteren nog mee in me handen, maar ik heb hem niet gekocht omdat ik altijd node-tinten op me ogen heb. Vind ze bij jou wel erg tof staan hoor! x

Geef een reactie

