Waar blijven de artikelen?

Sorry no posts

(geschreven door Merel)

Tja, al een hele tijd niets gepost.. Ik voel me een beetje schuldig, maar ik kan het uitleggen. Woensdagavond 16 april werd ik ziek, een beetje grieperig, dat dacht ik dan. De ‘griep’ werd alleen maar erger. Toen kreeg ik dat weekend erg last van m’n keel, dat kon er ook nog wel bij. Het werd alleen maar erger en ik kreeg een soort van witte puntjes op m’n rechter amandel. Maandagavond ben ik naar een basketbalwedstrijd van m’n moeder haar oude club gegaan, maar ik werd tijdens de wedstrijd alleen maar witter en witter. Ik kon bijna niets meer eten en drinken van de pijn. Ook slikken werd een hele opgave en dan heb ik nog niets over de slapeloze nachten gezegd. M’n moeder en ik hadden op internet een beetje rondgekeken wat die witte puntjes konden betekenen. Uit onze zoektocht leek het wel een bacteriële keelontsteking en daar is antibiotica voor.

Je hebt twee verschillende soorten keelontsteking, een keelontsteking die is veroorzaakt door een bacterie, of eentje die je door een virus hebt gekregen. 95% van de mensen met een keelontsteking hebben deze gekregen door een virus. Deze gaat vanzelf weg. 5% heeft dus een bacteriële. Deze kan gevaarlijk zijn, als de bacteriën in je bloed en zo bij je hart komen, dit komt gelukkig bijna nooit voor. Het is vooral gevaarlijk wanneer je hartslag heel hoog wordt, als je bijvoorbeeld gaat sporten. Tegen een bacteriën keelontsteking kun je iets doen, antibiotica slikken. Dit zorgt ervoor dat je 1 à 2 dagen minder lang ziek bent en dus de bacteriën sneller dood gaan.

Het ziek zijn duurde inmiddels al best lang en dinsdag 22 april ben ik naar de huisarts gegaan. Die zei dat ik inderdaad een bacteriële keelontsteking had. Ik kreeg hier antibiotica voor, een kuur van 7 dagen. Deze wilde ik ook best graag omdat ik zondag 27 april op vakantie ging.

IMG_8583

IMG_8584Dit waren de capsules die ik moest slikken. Ik heb ze gemeten, vraag me niet waarom, ze waren 2,4 cm x 0,7 cm x 0,7 cm! Super groot dus. Gelukkig had ik er niet veel moeite mee. Ik moest ze twee uur nadat ik gegeten had innemen, als ik er één had ingenomen mocht ik na een half uur weer eten. Ik moest 3x per dag 1 capsule slikken. Ik werd er wel een beetje misselijk van, maar dat zakte na een klein uurtje alweer. Ik ben de hele week (week 17) niet naar school geweest, nou donderdag één uurtje dan, om te proberen.

Wij werken een week vooruit met onze blog. Dus in de week dat ik ziek was kwamen er wel gewoon artikelen online, alleen we konden die week geen nieuwe artikelen schrijven. Jasmijn had ze kunnen schrijven, maar die had het zelf ook heel druk. Het was de bedoeling dat we 3 weken vooruit werkten zodat er ook artikelen online kwamen terwijl we op vakantie waren, alleen dit is dus niet gelukt.

Op zondag 27 april gingen we op vakantie, tot 7  mei, ik was samen met Nina (vriendin), m’n zusje en ouders in Gran Canaria. Mijn kuur was 28 april afgelopen, dus daar had ik wel geluk mee. Ik heb me in de vakantie niet meer ziek gevoeld. Wel zal ik nog een tijdje moe blijven en m’n conditie moet ik weer gaan opbouwen, omdat ik vier weken niet heb kunnen sporten, maar dat komt goed!

Komende weken gaan we weer volop artikelen schrijven en daar heb ik nu al zin in! Ik hoop dat jullie het kunnen begrijpen.

Geef een reactie

