This is our life – april 2014 #3

(geschreven door Merel)

Fotor0420215445

Het is alweer de laatste week van april, wat gaat de tijd toch snel! Deze week bestond onze blog een maandje en hadden we de 3.500 paginaviews gehaald. Het begin van de week was leuk, gezellig en vanaf woensdag werd het allemaal een stuk minder, ik werd ziek. Ik deze This is our life ga ik even uitleggen hoe we het doen met de dagen aangezien daar de vorige keer een opmerking over kwam. Laten we beginnen!

Ik zal eerst even uitleg geven over hoe we de ‘This is our life’ doen. Hoe werkt de titel en hoe doen we het met de dagen? De titel als eerst, ik neem als voorbeeld de titel van deze keer, dus ‘This is our life – april 2014 #3’. Het gaat vooral over die ‘#3’ die verwarring opdoet. In de week van 31 maart tot 6 april werd het april, dus de This is our life die die zondag online kwam was de eerste van april, hij kreeg in de titel #1, de week daarna #2 enzovoort. Binnenkort zijn we in de week van 28 april tot 4 mei, het artikel wat die zondag online komt heeft dan als titel: ‘This is our life – mei 2014 #1.

Hoe doen we het met de dagen? We deden eerst om en om een week, van maandag tot zondag de één en dan weer de ander. Alleen als dit artikel op zondag online moet, heb je dus niet je hele zondag kunnen fotograferen. We hebben het dus aangepast, we maken de dagen die we fotografen nu van zondag tot zaterdag. Zodat jullie alles kunnen volgen.

Ik hoop dat jullie het nu beter snappen, als er nog iets onduidelijk is, laat het dan alsjeblieft achter in de reacties.

Maandag

IMG_8435

Maandag had ik m’n nieuwe tuinpak aan naar school en ik kreeg er veel complimenten over! Ik ben er zelf nog steeds heel blij mee.

IMG_8436

We hadden Engels en moesten een boek gaan halen bij de mediatheek.

IMG_8451

Uit school hebben Jasmijn en ik deel 1 van onze shoplog gefotografeerd, foto’s maken is veel leuker dan we dachten.

IMG_8439

Het was raar weer die dag, hele felle zon en dan opeens weer een kleine regenbui, die ook echt zo weer over was. Ik moest hockeyen en we kregen een paar van die buitjes over ons heen..

IMG_8455

Die avond was het volle maan!

Dinsdag

IMG_8467

Met geschiedenis moeten we een poster ontwerpen bij een bepaalde tijdsperiode. Wij hebben de jaren ’80 (1970-1980).

IMG_8483

Na school had ik het een beetje koud, dus trok ik m’n pyjama aan.

IMG_8487

We waren alleen thuis en mochten pannenkoeken bakken!

IMG_8488

Speciaal voor Jasmijn gemaakt, één met spek.

IMG_8492

Charming! De pannenkoeken waren bijna klaar. We moesten ze eigenlijk samen bakken, maar Jasmijn was sloom aan het douchen, dus ik heb ze maar gebakken. Let even op de pannenkoek in de pan.

IMG_8490

Deze pannenkoek dus, zien jullie hier ook een hondenpootje in?

IMG_8493

Jum jum jum! Ik vind zelf Nutella met aardbeien heerlijk op m’n pannenkoek.

Woensdag

IMG_8497

M’n haartjes. Ik had weer eens zin om een soort van watervalvlecht te maken.

IMG_8464

School, school en nog een school. Na school begon ik me ziekjes te voelen, dus toen heb ik geen foto’s meer gemaakt.

Donderdag, vrijdag en zaterdag

Ik doe deze dagen even samen, omdat het toch allemaal hetzelfde is, ziek, ziek en ziek.

IMG_8518

Het begon met koorts, best hoge koorts, het is ook een paar keer tegen de 40 aan geweest. Even snel over wat ik had/heb. Eerst hoofdpijn, misselijk, koorts en spierpijn. Daarna werd ik steeds heel duizelig. Nu heb ik last van m’n keel, want die is ontstoken.

IMG_8516

Op een van de eerste dagen ging het nog wel redelijk en heb ik zelfs nog m’n Engels boekje uit kunnen lezen.

IMG_8514

M’n moeder had gewoon brood gemaakt om mee te nemen naar school, dus dat kon ik opeten. Ik lig hier trouwens met m’n dekbed op de bank.

IMG_8511

Tv kijken, er was niet veel, maar toch.

IMG_8510

Ik deed vooral helemaal niets, voor me uit staren. M’n rug ging zeer doen van de bank dus ik ben weer naar m’n bed verhuisd.

IMG_8532

Op zolder heb ik de film Frozen gekeken. Ik had eerlijk gezegd er iets meer van verwacht, omdat ik hoor dat die geweldig is en zo. Hij was zeker gaaf, maar iets onder verwachting.

Dat was mijn weekje, Jasmijn is deze week weer aan de beurt.

Geef een reactie

