HEMA masker – Fruity Feast Mask

IMG_5564

(geschreven door Merel)

Gisteravond was ik bijna klaar met leren (toetsweek) en vond ik het tijd voor een maskertje. Ik koos er één die ik al in huis had, dat was het Fruity Feast Mask van HEMA. Ik ga jullie laten weten wat ik er van vond en of hij aan z’n verwachting voldeed.

Dit masker belooft dode huidcellen op milde wijze te verwijderen en een schone, gladde en zachte huid achter te laten. Ik heb al eerder een maskertje van de HEMA gebruikt, maar weet niet meer zo goed wat ik ervan vond. Reden genoeg dus om er opnieuw één te proberen om te reviewen.

IMG_5567

De verpakking vind ik er simpel uitzien. Niet negatief bedoelt, want ik vind hem er erg vrolijk uitzien door de bloemetjes bij de randen. Je kunt goed en duidelijk zien wat voor masker het is en wat erin zit.

IMG_5572

De zijn de ingrediënten. Helaas werd ik hier niet zo vrolijk van, er zit namelijk parfum en Phenoxyethanol in. Deze stoffen kunnen irriterend werken. Heb je nou een gevoelige huid, dan zal je er snel last van hebben. Zelf heb ik een redelijk gevoelige huid.

IMG_5573

De gebruiksaanwijzing. Je moet dus eerst je make-up verwijderen. Daarna je gezicht en hals goed schoonmaken met warm water. Hierna moet je met je vingertoppen of met een kwast het masker opsmeren. Na 10 tot 15 minuten moet je hem er weer af halen. Ik verwijder m’n masker meestal onder de douche, dan weet ik zeker dat alles er goed af is.

IMG_5589

Dit is het masker op m’n gezicht. In eerste instantie ruikt ‘t heerlijk, maar later is het meer een chemische geur dan lekker fruitig. Het smeerde heel goed, het voelde een beetje als een laag yoghurt of vla wat ik over m’n gezicht heen smeerde.

IMG_5595

Als ik een masker op heb dan smeer ik ook altijd m’n lippen heel goed en dik in. Normaal vind ik het niet zo lekker als ik m’n lippen dik insmeer, maar omdat ik toch al een ‘plamuurlaag’ op m’n gezicht heb, kan die zalf er ook wel bij. Dit doe ik met de zalf van Purol, deze is heel verzorgend en werkt echt goed.

Na een minuut of 5 begon het masker al aardig op te drogen. Na 10 minuten was die zo hard dat ik hem eraf gehaald heb. Hij begon erg te trekken en was niet meer prettig. Ook begon het masker af te brokkelen zonder dat ik iets deed. Hij werd erg warm, dit was niet de bedoeling van het masker. Je hebt wel maskers waar dit wel de bedoeling is. Ik maakte nog snel een foto en haalde hem er toen af.

IMG_5600

Zo zag het eruit net voordat ik hem eraf haalde. Zoals je ziet zijn m’n wangen nog niet helemaal droog, maar het begon niet meer aangenaam te worden. Ik kon ook bijna niet meer lachen, dus daarom deze rare nep lach, haha.

IMG_5603

Hier zie je dat het helemaal was gebarsten. Zoals ik al zei brokkelde het een beetje af. Dat kun je goed zien op de foto.

IMG_5610

Zo zag m’n huid eruit na het douchen. Toen ik mezelf afgedroogd had heb ik een voedende crème opgedaan. M’n huid voelde niet heel zacht en glad zoals de verpakking zei. Ik ben nu een dagje verder en het voelt eerder slechter dan beter, m’n huid voelt hobbeliger dan dat het was..

Ik zou dit masker niet nog een keer kopen. Ik heb het gevoel alsof er niets is gebeurd. Je betaalt niet veel voor dit masker, namelijk €1,60. Hij is te koop bij de HEMA.

5 thoughts on “HEMA masker – Fruity Feast Mask

Geef een reactie

