Avondroutine

(geschreven door Merel)

Het was gister een beetje laat om nog goede foto’s te nemen en daarom besloten we om mijn avondroutine op het gebied van make-up en verzorging te fotograferen. Jullie gaan straks de meeste charmante make-uploze foto’s zien,  but I don’t care, haha.

IMG_5344

Ik douche altijd in de avond, omdat ik meestal heb gesport en ik het niet fijn vind om ’s ochtends met nat haar naar school te gaan. M’n make-up haal ik er na het douchen vanaf. Ik hoef dan veel minder moeite te doen, omdat de helft er al afgegaan is tijdens het douchen. M’n ogen maak ik met oogmake-up remover schoon. Als ik dat gedaan heb, dan doe ik nog even tonic over heel m’n gezicht, om te reinigen.

Lancôme - Nivea

Lancôme – Nivea

Dit is wat ik gebruik om de make-up van m’n gezicht te verwijderen. Links zie je een duurder merk en rechts een meer budget. Het verschil is niet zo heel groot, maar als ik waterproof mascara opgehad heb, dan gebruik ik altijd die van Lancôme. Daar krijg ik het er veel makkelijker mee af en hoef ik niet zo hard te schrobben. In de tonic’s zit niet veel verschil. Die van Lancôme tintelt iets meer en als ik die gebruikt heb dan voel ik me wel wat frisser. Die van Nivea is prima mee te werken en werkt ook goed.

IMG_5353

Hier haal ik de make-up van m’n gezicht af met een watje.

IMG_5354

Nadat ik m’n gezicht heb gereinigd, borstel ik m’n haar. Nu ik kort haar heb gaat dat erg makkelijk en duurt het nog geen minuut.

IMG_5356

Als ik m’n haar geborsteld heb, dan ga ik normaal m’n schooltas voor de volgende dag inpakken. Beneden nog even wat drinken en daarna kom ik naar boven om m’n tanden te poetsen. Ik doe dit met een elektrische tandenborstel, omdat dat makkelijker gaat en ik er een veel schoner gevoel van krijg. Ook weet je precies hoelang je moet poetsen, want na twee minuten gaat hij vanzelf uit. Ik raad een elektrische tandenborstel zeker aan als je een beugel hebt, omdat je toch overal wat beter bijkomt.

IMG_5357

Voor het tandenpoetsen moet ik m’n beugelelastiekjes uitdoen, maar daarna moeten ze weer in. Ik draag ze dag en nacht. Ik heb vier grote gaten achter in m’n mond, omdat ik ook vier vaste kiezen mis. Die gaten moeten zo klein mogelijk worden en daarom draag ik elastiekjes.

IMG_5358

Hoe sexy is deze foto dan wel niet? Super charmant! Als allerlaatste doe ik nog crème op m’n gezicht. Ik gebruik dagcrème, omdat ik dat voldoende vind voor m’n huid. Als m’n huid nou echt heel droog is gebruik ik wel nachtcrème.

Dit was mijn avondroutine! Hoe is die van jullie?

2 thoughts on “Avondroutine

  1. die laatste foto is wel heel sexxyy hoor merel 😛 haha, maar wel weer heel leuk gdn hoor! (zou zelf idd ook niet op internet willen komen zonder make-up hahaxx

  2. Echt super leuk gedaan. Ik zou nooit zonder make-up op het internet gaan. Dat vind ik super knap van jou dat je het wel doet. En trouwens je bent ook mooi zonder make-up 🙂

Geef een reactie

