TAG: Nailpolish and me

(geschreven door Merel)

IMG_5212

Vandaag waren we een beetje aan het rondsurfen op internet en zagen we deze nagellak-tag voorbij komen. Omdat we zelf ook best benieuwd zijn naar het aantal lakjes wat we hebben en wat nou echt een miskoop was, besloten deze TAG te doen. Let’s go!

1. Hoeveel lakjes telt onze stash? 

Onze stash bestaat uit 67 lakjes. We hebben samen één bak met nagellak en gebruiken ook die van elkaar, dat maakt het allemaal wat overzichtelijker! Omdat de bak laatst toch wel een beetje vol werd, hebben we alle oude en amper gebruikte lakjes eruit gehaald en weggegooid.

IMG_5196

2. Van welk merk bezit je de meeste lakjes?

Dat zal toch het merk Essence zijn, we hebben hier 21 nagellakjes van. Vroeger wilden we dat alleen maar, omdat dat zo lekker goedkoop is! Als ik nu een nagellakje koop grijp ik niet zo snel meer naar Essence, maar kijk ik eerder naar de kwaliteit van het product dan naar de prijs.

3. Wat is de meest voorkomende kleur in je stash? 

Dat zijn vooral de blauwe en roze tinten. Ik ben zelf meer van de roze lakjes en Jasmijn vindt blauw erg leuk op der nagels.

4. Zijn er kleuren/finishes die je niet bezit?

Poehh, moeilijke vraag. Ik denk dat we van (bijna) elke kleur uit de kleurencirkel wel hebben, maar er zitten nog zoveel kleuren tussen. Wat we zeker weten niet hebben is een ‘color changing’.

IMG_5214

006 moon walking – Only You base coat – Revel the Red

5. Welke nagellak draag je het meest?

Ik probeer niet zo vaak dezelfde nagellak op te doen, maar er is er één die je vaak op m’n nagels zal zien. Dat is de ‘Revel The Red’ van Catrice, dit is een limited edition en is helaas niet meer te koop. Ik vind de roze kleur heel leuk en hij blijft lang op m’n nagels zitten. Jasmijn haar lievelingsnagellak is de ‘006 moon walking’ van Rimmel Londen. Eén grote glitterbom, maar daar houdt ze van!

Dit zijn de 6 miskoopjes

Dit zijn de 6 miskoopjes van de Action

6. Van welke lak blijf je je afvragen waarom je het nog niet hebt weggegooid? 

Dat is niet één lakje, maar dat zijn er wel zes. Dit is de nagellak van de Action. We hebben er zes in ons bezit en zijn er niet blij mee, ze dekken niet, ze drogen amper op en chippen snel. Dit was te verwachten, omdat ze waarschijnlijk niet meer dan een euro gekost hebben. We vonden dat we de nagellak moesten proberen en weten nu dat we ze ook nooit meer moeten kopen!

7. Gebruik je een base coat? 

Ja, ik gebruik Base Coat van Only You (zie foto boven onze favoriete lakjes). Ik gebruik een basecoat, omdat mijn nagels snel verkleuren als ik er een donkere tint op aanbreng. Deze base coat droogt snel en is makkelijk in gebruik door het redelijke dikke kwastje.

8. Gebruik je een top coat?

Nou, eigenlijk niet echt een top coat. Als top coat gebruik ik meestal m’n base coat of een andere doorzichtige nagellak. Het verbaast me wel dat ik helemaal geen top coat in m’n stash heb! Die moet ik binnenkort maar aanschaffen.

IMG_5206

9. Stempelen of uit de losse hand?

Als ik nail-art aanbreng doe ik het uit de losse hand, maar ik gebruik het eigenlijk nooit. Jasmijn stempelt haar nagels nog wel eens.

10. Hou je van glitters/shimmer of toch liever een crème finish?

Ik ben duidelijk van de crème finish. Als ik er zin in heb doe ik echt wel eens wat glitters op, maar het idee dat het er ook een keer af moet maakt me niet heel blij. Het is altijd zo’n rotwerkje.. Jasmijn daarentegen heeft eigenlijk alleen maar glitters op der nagels.

IMG_5204

11. Voel je je kaal zonder nagellak?

Nee, helemaal niet. In de winter heb ik eigenlijk nooit nagellak op. Ik vind dat echt iets voor de zomer, dan experimenteer ik met allerlei kleuren en verschillende nail-arts.

12. Hoeveel lakjes heb je de afgelopen week gekocht?

Nul, ik koop nagellak meestal in de zomer. Nu de lente eraan begint te komen heb ik wel de neiging om nieuwe kleuren te kopen!

IMG_5208

Dat was de TAG alweer! Vond je deze TAG leuk? Dan mag je hem gerust over nemen op je eigen blog.

 

 

2 thoughts on “TAG: Nailpolish and me

Geef een reactie

